Dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Łopusznie informuje, że w wyniku otwartego i
konkurencyjnego naboru na wolne stanowisko Głównego Księgowego wybrana została Pani Mariola
Cichoń zam. Łopuszno.

http://www.bibllopuszno.naszbip.pl/upload/files/381728461532-1.pdf

Szanowni Państwo,

Informujemy, że konkurs na stanowisko głównego księgowego Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Łopusznie pozostał nierozstrzygnięty.

Zachęcamy do zapoznania się z informacjami o naborze na BIP oraz składania aplikacji.

 

Wynik naboru na głównego księgowego

Nabór na stanowisko głównego księgowego

 Łopuszno dnia 27 sierpnia 2024 rok

 

Dyrektor Miejsko-Gminnej Biblioteki Publicznej w Łopusznie

Ogłasza nabór na stanowisko głównego księgowego w wymiarze 1/4 etatu

 

  1. Wymagania stawiane kandydatom:
    Osoba ubiegająca się o stanowisko głównego księgowego powinna spełniać wymagania określone wybranymi przepisami ustawy o finansach publicznych z dnia 27.08.2009 roku, a to:
    1. Posiadanie pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystanie z pełni praw publicznych.
    2. Brak prawomocnego skazania za przestępstwa przeciwko: mieniu, obrotowi gospodarczemu, działalności instytucji państwowych oraz samorządowych, wiarygodności dokumentów, przestępstwa skarbowe.
    3. Ogólna wiedza i znajomość regulacji prawnych w zakresie: finansów publicznych, rachunkowości finansowej i budżetowej, prawa podatkowego, prawa ubezpieczeń społecznych, prawa zamówień publicznych, kodeksu pracy, kodeksu postępowania administracyjnego, kodeksu cywilnego.
    4. Ogólna wiedza o zasadach funkcjonowania jednostek samorządu terytorialnego ich związków i podległych im jednostek organizacyjnych. Znajomość gospodarki finansowej instytucji kultury, dyscypliny finansów publicznych, planu kont, księgowości i klasyfikacji budżetowej.
    5. Spełnienie jednego z poniższych warunków: 
      1. ukończone studia ekonomiczne, preferowany kierunek rachunkowość i co najmniej 3 letnia praktyka w księgowości w tym co najmniej 1 rok na samodzielnym stanowisku,
      2. ukończona szkoła średnia ekonomiczna lub policealna o kierunku ekonomicznym, kierunek preferowany rachunkowość i co najmniej 6 letnio letnia praktyka w księgowości w tym co najmniej 2 lata na stanowisku samodzielnym.
      3. posiadanie certyfikatu księgowego uprawniającego do usługowego prowadzenia ksiąg rachunkowych wydane na podstawie odrębnych przepisów.
    6. Dobra znajomość obsługi komputera pakiet Office oraz ogólna wiedza o programach, 
      1. finansowo-księgowych,
      2. fakturowania sprzedaży,
      3. sprawozdawczości statystycznej,
      4. sprawozdawczości budżetowej i finansowej,
      5. systemu ubezpieczeń społecznych,
      6. rozliczeń podatkowych.

 

  1. Zakres wykonywanych zadań i prac: 
    1. Dokonywanie wstępnej kontroli dokumentów księgowych do nadania biegu celem sprawdzenia zdarzeń opisanych we wpływających dokumentach stosownie do instrukcji obiegu i kontroli dokumentów w MGBP, kompletności i rzetelności dokumentów dotyczących operacji finansowych, tworzenie planu kont, instrukcji obiegu dokumentów, instrukcji inwentaryzacji i innych zarządzeń wewnętrznych regulujących funkcjonowanie gospodarki finansowej instytucji kultury.
    2. Prowadzenie ewidencji księgowej dokumentów w elektronicznym systemie ewidencyjnym obowiązującym w jednostce oraz sporządzane wymaganej dokumentacji w tym zakresie,
    3. Prowadzenie ewidencji składników majątkowych jednostki z podziałem opisanym w polityce rachunkowości i przepisach ogólnie obowiązujących,
    4. Prowadzenie wymaganej ewidencji sprzedaży i zakupu oraz sporządzanie dokumentacji w tym zakresie, 
    5. Sporządzenie okresowych oraz rocznych sprawozdań budżetowych, finansowych, podatkowych i statystycznych w oparciu o prowadzoną dokumentację źródłową, przygotowywanie projektów budżetu instytucji kultury,
    6. Prowadzenie ewidencji oraz analiza realizacji wykonania rocznego planu finansowego z perspektywą przygotowywania materiałów do opracowywania rocznych planów finansowych jednostki na lata przyszłe,
    7. Przygotowywanie informacji o sytuacji ekonomicznej jednostki dla organów uchwałodawczych i wykonawczych Miasta i Gminy Łopuszno,
    8. Sporządzanie i prowadzenie dokumentacji płacowej wraz z terminowym rozliczeniem podatków i danin stąd wynikających,
    9. Corocznie dokonywanie oceny stanu aktywów i pasywów jednostki z dokonywaniem weryfikacji stanu sald rocznych dla potrzeb rocznych sprawozdań budżetowych i finansowych,
    10. Przechowywanie dokumentacji finansowo-księgowej oraz kadrowej mającej zasób archiwalny stosownie do instrukcji o archiwizowaniu dokumentów,
    11. Wykonywanie dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad realizacji planu finansowego,
    12. Udział we wszystkich kontrolach urzędowych (m.in. ZUS, PIP, US)
    13. Sporządzanie niezbędnych dla bieżącego zarządzania przez dyrektora instytucji informacji o realizacji planu finansowego, wsparcie dyrektora w zakresie optymalnych rozwiązań finansowo- księgowych,
    14. Wykonywanie innych nie wymienionych wyżej zadań, które z mocy prawa lub przepisów wewnętrznych wydanych przez dyrektora jednostki należą do kompetencji głównego księgowego.

 

  1. Wymagane dokumenty: 
    1. CV,
    2. list motywacyjny,
    3. oświadczenie zawierające zgodę o przetwarzaniu danych osobowych na potrzeby związane z naborem,
    4. kopie dokumentów potwierdzające wykształcenie i dodatkowe kwalifikacje zawodowe,
    5. oświadczenie o posiadaniu pełnej zdolności do czynności prawnych oraz korzystania z pełni praw publicznych,
    6. oświadczenie o nieskazaniu za przestępstwa.

Zgłoszenia należy składać na adres:

Miejsko-Gminna Biblioteka Publiczna

ul.Włoszczowska 3

26-070 Łopuszno

osobiście w godzinach 900 – 1500lub pocztą tradycyjną w terminie do dnia 10 września 2024 roku. Decyduje data wpływu do jednostki.

 

Informacja o wynikach naboru zostanie umieszczona na stronie internetowej biblioteki a ponadto kandydaci zostaną powiadomieniu telefonicznie.

 

Bliższe informacje: Tel. 413914138 lub drogą e-mail:Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.